csütörtök, december 19, 2013

Karácsonyi ajándékok 2013.


A gasztronómia iránt rajongó barátok egészen biztosan nem fognak megsértődni, ha egy jól eltalált gasztro-ajándékkal lepjük meg őket karácsonyra. Főzőtanfolyam, szakácskönvy, vacsora utalvány, különleges olajok, ecetek, fűszerek, csokoládék – ezekkel szerintem soha nem lehet mellényúlni, biztos, hogy örömöt szerzünk velük. Íme az én idei javaslataim.

1.Konyhai eszközök

Természetesen nem mindegy, hogy mit. Az új könyvemben összefoglaltam, hogy szerintem melyek a nélkülözhetetlen konyhai eszközök. Egy jó séfkés, egy Microplane reszelő például jó ajándék lehet. Egy jó minőségű, vastagfalú serpenyő is sikert arathat. Utóbbiból azokat ajánlom, amelyekkel a televíziós műsorban főzök, ezek kiválóak, magamnak is vettem itthonra, annyira jó bennük sütni-főzni. A DeBuyer öntött vas serpenyőket és az AMT Beste Pfanne márkákat ajánlom, ezekre most a Kitchen Factory az olvasóimnak 10% kedvezményt ad. Ugyanitt a képen látható összeállított szettből is van még négy darab, ha esetleg a könyvem mellé valaki ilyet ajándékozna.


Toronyi Péter, Red Dot díjas fiatal formatervező világhírű tárgya: elegáns, modern fűszermozsár, gyönyörű tűzpiros színben (vagy feketében). Az a különlegessége, hogy a hagyományos őrlőktől eltérően, ebben egy nagyon nehéz fémgolyó van, és az zúzza össze az egész fűszereket, úgy, hogy azok intenzíven megtartják az illóolajakat. Néhány design üzletben kapható (pl. a Design Terminál Ajándékterminálján), illetve kint vannak (és lesznek vasárnap is) a Wamp-on. Fűszerekkel együtt szerintem nagyszerű ajándék.



3. Vezetett gasztronómiai séták

Ezeknek külföldön nagy hagyománya van, és néhány éve itthon is létezik a városi séta műfaja –szerintem isteni, és ajándéknak is nagyszerű. A Hosszúlépés társaság mindenféle témában kínál vezetett sétákat, pl. kávé, kóser, kínai. Fűszeres Eszter adta azötletet, nála részletesen is olvashattok erről.

4. Vacsora utalvány

Azt hiszem, ezzel sem lehet nagyon mellélőni, ennek biztos, hogy mindenki örül. Sok étteremben lehet valamilyen ajándékutalványt, vócsert venni. Ha valami különlegeset szeretnétek, ajánlom a város egyik leghangulatosabb helyét, a megújult Robinson éttermet, amelynek felső, új szintjén a híres toszkán sztárhentes, Dario Cecchini húsait sütik, steak-imádóknak tehát ez pl. ideális választás lehet.



5. Szakácskönyvek

Kezdőknek, főzni tanuló, vagy tanulni akaró ismerősöknek természetesen az új könyvemet ajánlom sok szeretettel. Családoknak, gyerekeseknek pedig a Tejbegríz –finom irodalomgyerekeknek és felnőtteknek című gasztronómiai antológiát, amelyben szintén közreműködtem (37 kortárs szerző kulináris témájú könnyed írása, néhány receptem).

Más szakácskönyvek, amiket idén szeretek és ajánlok:

Kollár Anita: Gluténmentes és finom (Erről majd még írok részletesebben, számomra ez az év szakácskönyve –úgy, hogy nem is vagyok érintett – gyönyörű, nemzetközi színvonalú, precíz)

Bede Anna: Vegasztrománia ( legjobb, vegáknak szóló kötet)

Adorján Éva: Egészséges Finomságok (gyönyörű kis kötet a nyers desszertek rajongóinak)

Hugh Fearnley-Whittingstall: Három jó dolog a tányéron (a külföldiek közül idén ez a kedvenc – szuper kötet)