vasárnap, február 02, 2014

Parmezános sült burgonyakrémleves



Kiváló minőségű somogyi kifliburgonyát találtam az Aldi-ban, rengeteg különböző burgonyasalátát készítettem vele decemberben, januárban (a bécsi krumplisaláta a kedvencem, ennek az öntetét húsleves, fehérborecet és olívaolaj képezi). Ezúttal azonban visszatettem a sütőbe, és héjastul megsütöttem. A sült krumpli puha, forró húsát levesben használtam fel, amely így nagyon intenvíz, sokkal inkább, mint főzve. Ezt a koncentrált sült krumpli ízt támasztja alá a parmezán, a tejszín és az édeskés vaj. Hidegre, téli hónapokra való leves ez.


Parmezános sült burgonyakrémleves
Hozzávalók (4 adaghoz):

50 dkg burgonya, sütőben, héjában megsütve
3+3 dkg vaj
1 hagyma, finomra aprítva
1 gerezd fokhagyma
6 dl tej
6 dl leszűrt húsleves
5 dkg parmezán, vagy grana padano, reszelve
só, bors, szerecsendió
1 dl tejszín


A burgonyát 200C fokos sütőben kb. 1 óra alatt héjastul puhára sütjük. A vajon megfuttatjuk a felaprított hagymát és fokhagymát, üvegesre dinszteljük. Felöntjük a tejjel és a húslevessel, majd beletesszük a héjából kikapart sült burgonyát. Sózzuk, borsozzuk, reszelt szerecsendiót adunk hozzá. Kb, 10 percig főzzük. Botmixerrel az egész levest simára pürésítjük, majd átszűrjük, hogy egy sima, krémes állagú levest kapjunk. Ekkor hozzáadjuk a reszelt parmezánt, vagy grana padanot., a második 3 dkg vajat, végül a tejszínt. Tálaláskor adhatunk hozzá buggyantott tojást és ropogósra sütött pármai (vagy más, levegőn szárított sonkát).



(x) Szponzorált poszt: Az alapanyagokat és a posztot az ALDI Magyarország támogatta.