szerda, június 10, 2009

Spenótos-ricottás „gnudi”

London, The River Café. Két olaszmániás hölgy bombasikeres étterme, a rusztikus olasz konyha londoni úttörői. Könyveikből nemigen jutott eszembe soha főzni. Bosszantanak az olyan szakácskönyvek, amelyekben pármai sonka és sárgadinnye önálló receptként szerepel. Méregdrága bivalymozzarellából és aranyárban mért olívaolajból nem nagy ügy ínyencfogást varázsolni. A személyes látogatást követően azonban teljes mértékben vissza kell vonnom a fenntartásaimat, a könyvek átlényegülnek, a receptek megtelnek élettel. A londoni étterem hatalmas, tágas, napfényes, zsong. A délelőtt tökéletes, besüt a nap, teltház. Még egy Michelin csillaggal is büszkélkedhet, feszengésnek azonban nyoma nincs - családok, ötyéző barátnők, párocskák töltik meg – kedves arcok, passzolnak a hangulathoz. A modern, kissé rideg, kékes-fémes design ellenére olaszos melegség árad belőle, lehet, a hightech külsejű, de fatüzelésű kemence és a rikító pink és sárga ingeket viselő felszolgálóhölgyek is részesei. Házi tészta, borjúmáj, tengeri süllő, végül két eszeveszett jó sütemény (mandulás csokoládétorta és citromtart).

Az egyik legkiemelkedőbb fogás a gnudi. Nem győzzük csodálni, ahogy leteszik elénk a néhány falat pasztellzöld gombócot, rajta kevés sajt és csúcsminőségű olívaolaj. Toszkán specialitás, valójában „meztelen gnocchi”, olyan, mintha csak a ravioli töltelékét ennénk. Készítik friss paradicsommártással is, nekem a maga meztelen valójában tetszik legjobban, némi jófajta olívaolajjal és parmezánnal (csipet csípős chilit azért csempészek rá).

Spenótos-ricottás „gnudi”


Hozzávalók (6 adag)

30dkg friss spenót (pucolt súly)
2 gerezd fokhagyma
25dkg ricotta, szobahőmérsékleten
5dkg reszelt parmezán (vagy kemény juhsajt)
1 tojás, szétválasztva
2ek liszt + kb. 5dkg a szóráshoz
Só, fehérbors
Frissen őrölt szerecsendió

A megpucolt spenótot többször átöblítjük. Serpenyőben olajat hevítünk, hozzáadunk két, finomra aprított fokhagymagerezdet. A spenótot rádobjuk, és erős lángos annyi ideig pirítjuk, amíg összeesik. Edénybe szedjük, amit azonnal jeges vízbe állítunk, hogy a spenót minél gyorsabban lehűljön. alaposan kinyomkodjuk. Minél finomabbra felaprítjuk, darabos legyen, de majdnem pép. Habosra keverjük a ricottát, majd hozzáadjuk a spenótot, a parmezánt, 2ek lisztet, a tojássárgát, fúszereket, végül a tojás keményre vert habját. Összeforgatjuk. Most következik a némi türelmet igénylő gombóc formázgatás. Uzsonnázózacskóba töltjük a masszát, és lisztezett gyúródeszkára kb 3cm átmérőjű csíkokat nyomunk belőle. Ezeket egyforma, falatnyi méretűre vágjuk. kerek aljú borospohárba 1 ek lisztet szórunk, majd a gombócokat egyesével meggörgetjük benne, olyan körkörös mozdulattal, mintha a bort mozgatnánk. Így vékonyan bevonja a liszt, és magától megformázódik. Lobogó, sós vízben éppen csak annyi ideig főzzük, amíg feljön. Olívaolajjal, parmezánnal tálaljuk.

Címkék: , , , ,


 

 

14 hozzászólás:

Anonymous gotmilk szerint...

Azt hiszem a Jamie Oliver is tanult náluk :)
De mindentől függetlenül a sonka+dinnye receptek egy szakácskönyvben...

9:40 de.  
Anonymous joa szerint...

Zseniális ez a recept!
Apropó ricotta, mikor árulod el nekünk a szardíniai ricottini titkát?

10:27 de.  
Anonymous Ízbolygó szerint...

Jézusom! De megkívántam!

12:50 du.  
Blogger Anita szerint...

kipróbálom! istenien hangzik és úgy is néz ki! grat a fotóért is!

3:49 du.  
Blogger ... szerint...

Kedves Chili&Vanilia,

ezt a receptet mindenképp ki fogom próbálni. Köszi a blogot, sokat segít a brüsszeli beilleszkedésben is, aminek eléggé az elején vagyok. Tudsz esetleg egy sütireceptet ajánlani, ami igazán tipikusan belga? Beígértem a nagymamámnak! Köszönöm

5:19 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Ez valami csoda lehet! És a borospoharas módszer viccesen hangzik. Kíváncsi vagyok.
gmx

8:17 du.  
Blogger Rossamela szerint...

Mekkora ötlet ez a poharas lisztezés! Ha én ezt tudtam volna...

9:51 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

joa, ricottini-n dolgozom, tesztelnem kell még, mert persze, pontos receptet azért nem adtak:)

KatalinEszter, de jó, van az oldalon sok brüsszeli dolog, étteremajánló is, a brüsszel cimke alatt megtalálod. hú, tipikusan belga süti, várjunk csak..hm, speculoos:), ó, megvan! tarte au sucre -barnacukros, ez nagyon finom és abszolút belga! szólj ha kell recept, egyszer valamikor csináltam.

ez a borspoharas módszer ráadásul nemcsak, hogy működik, hanem rendkívül szórakoztató is:)

11:09 du.  
Blogger ... szerint...

:) Köszönöm, találtam pár receptet hozzá a neten, de szívesen fogadom a Tiédet is.
Köszi a joghurtos spenót receptet,már másodszor csináltam meg, mióta feltetted.

10:58 de.  
Blogger zsempi szerint...

én is elkészítettem, szerintem is szuper. nekem a borospoharas módszer nem jött be, pedig nagyon készültem rá. gyanítom, ebben a ricotta volt a szűk keresztmetszet. gondolom, nem darabos, és ezért lehet kihabosítani meg kinyimni és ilyen módon formázni. én sovány túrót [ricotta-nak mondták (lehet ki is volt kicsit száradva?)] vettem, amit áttörtem szitán, de ugye még ez is darabos volt, nem krémes, s ezért csak kézzel tudtam formázni. de így is finom lett. az olivaolaj meg nagyon odaütött :)
c&v, te hol veszed a ricottát?

12:20 du.  
Blogger addisz szerint...

Zsempi, én nagyon finom ricottát vettem a Culinarisban, negyed kilós kiszerelésben kapható, 500 forint volt... De nagy lelkesedéssel kóstolgattam a gnudli készítése közben...előtt...helyet...:)

11:13 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

igen, én is a culinarisban. néha a cba-ban is van.

gnudli:)

11:33 du.  
Anonymous csacska szerint...

Szia!

Teljes kiőrlésű lisztből el lehet szerinted készíteni?
Sajna finomlisztet nem ehetek!
Köszi Csacska

4:52 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Neken nagyon laza lett a gombóc.. Egy kis bacon-t kisütöttem, és átforgattam benne a gnudlikat.. nem rossz, így a férjem is szívesebben megeszi! : )

9:36 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal