szerda, április 08, 2009

Tíz dolog, amiért érdemes Isztambulba menni

1.) Lahmacun – az aktuális kattanásom, elkezdtem receptet tesztelni. Vékony pizza, darált bárányhússal.

2.) Hamdi pisztáciás kebabja – minden szuper ebben az elképesztően forgalmas
étteremben, ez volt a kedvencünk. A kedves pincérek meg is mutatják, hogyan kell helyesen enni a kebabot.

3.) Az Elsüllyedt palota – először láttam, nem is értem, hogy hagyhattam eddig ki, lenyűgöző

4.) Kompozás Ázsiába –maga a kompozás élménye legalább olyan jó, mint megérkezni a túloldalra. Napsütés, csillogó víz, török szellő

5.) Kadiköy: az ázsiai oldal központja–aki nem megy át, semmit nem lát az igazi Isztambulból. Fantasztikus piac.

6.) Künefe –az egyik kedvenc desszertem, hoztam hozzávalókat

7.) Ciya étterem –írtam már róla, az egyik legizgalmasabb török étterem, no turisták

8.) Vizipipa + spenótos gözleme a Tophane valamelyik kávézójában. Fejbe száll.

9.) Cay. Sok török tea.

10.) Török cukrászdák. Veszélyes terep.
A listát azt hiszem, legalább százig tudnám folytatni.

A távolság mindössze 1 óra, 30 perc.

„Hivatalos” gasztrokalauz Isztambulhoz

Nem jellemző, hogy személyes vizekre evezek, most mégis, akit érdekel, megtekintheti a Kreatív interjújában.

Címkék: , , ,


 

 

12 hozzászólás:

Anonymous Hobbiszakács szerint...

Köszi az Sztambuli tippeket!

Apropó Kreatív:

"Egy fűszernövényt leszárítanak, porrá őrlik, és ezt főzik utána olivaolajjal meg báránnyal. Beleszagoltam, érdekes volt, olyasmi, mint a sóska. "

Molokhiyára tippelek. Ciprusról hoztam, paprikás csirkébe teszek néha. Igaz, hogy a mártás íze "erős", de a húsnak sejtelmes sóska íze lesz tőle.

9:05 de.  
Blogger Pomme Pomme szerint...

Ah, a lahmacun! Ugyan sajnos nem Isztambulban, hanem Németországban kötöttünk mélyebb barátságot. Viszont valószínűleg ez a lahmacun nem állt távol az igazitól, mert abban a negyedben, ahol csóringer egyetemistaként laktam, max. 5%-nyi német élt, a többiek legalább fele török volt.

Az ízén kívül a lahmacun legnagyobb erényei közé tartozott, hogy a zöldséges verziója még az egyetemi menzai kedvezményes menüjénél is olcsóbb volt, minőségében viszont nagyságrendekkel meghaladta azt. :) És ha az ember az ösztöndíja 70%-át egy falatnyi szoba lakbérére költi, akkor ez is fontos szempont...

9:38 de.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Igen, igen, ők mloukhia-nak nevezik, persze utána rögtön utánanéztem, hogy mi ez, és most már tudom, hogy "jutalen", amit egyiptomi spenótnak is neveznek. Huh, nekem nagyon borzasztó volt. Viszont kaptam tőlük vagy fél kg. zöld port ajándékba, úgyhogy nagyon szívesen átadom, ha valaki szereti.

10:22 de.  
Blogger Káosz Kisasszony szerint...

Szia!

Májusban odakészülünk, ezért különösen hálás vagyok a tippekért!

11:28 de.  
Blogger Anais szerint...

Kedves Zsófi!

Ezt a személyest olyan jó volt olvasni, köszönjük :)

"Reklamálnék" kicsit :) ugye fogsz, írni részletesebben is a milliós vacsiról? Ha írsz, talán hamarabb túlteszem magam azon, hogy nem én nyertem :)

És még egy kérés/kérdés: megyek pár napra Madridba, ha esetleg jártál már ott tudsz ajánlani, valami klassz de nem túl drága éttermet?

Köszi előre is!

És köszi hogy még mindig ilyen hihetetlen lendülettel írod nekünk ezt a blogot, az elejétől kezdve olvaslak, és még mindig rácsodálkozom, hogy újra és újra mennyi érdekességgel kényezteteted az olvasókat!
Biztos vagyok benne, hogy sok konyhára hatsz inspirálólag! o:)

Anais

10:44 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Kedves Anais,
nagyon nagyon köszönöm! A milliós vacsival FELTÉTLENÜL tartozom még, annál is inkább, mert a vendégeim azóta már vissza is invitáltak egy fantasztikus vacsorára.reményeim szerint most lesz néhány nyugisabb hétvégém, amikor pótolni tudom a sok elmaradásomat. Én Madridban sajnos nem voltam még, így saját tippet nem tudok adni, de úgy emlékszem, hogy a Bűvös Szakácson vannak jó étteremajánlók

11:33 du.  
Anonymous Márk szerint...

Szia!

"saját macaron", mi? :-D Meg tudom érteni!

11:19 de.  
Blogger Anais szerint...

Hm, tényleg a Bűvös! köszi a tippet :)

12:16 de.  
Blogger Schneider F. szerint...

Isztambuli cikkembe betenném a linkedet forrásmegjelöléssel, annyira kerek. A Vistának írom. Mehet?

Más: tudnál segíteni pálinkás receptek felkutatásában? Egyáltalán léteznek ilyenek?

7:32 de.  
Blogger Unknown szerint...

Anais nak:

Madridban ajánlom a La Bola éttermet, ott cosido-t kell enni. Ez egy igazi madridi étel, ott a legjobb. Bent van az étterem a belvárosban, megtalálod könnyen. Jaj, de ennék megint :)

1:01 du.  
Blogger Unknown szerint...

Anais részére:

Madridban a La Bola étterembe menj cosido-t enni! Igazi madridi, tradicionális étel. Bent van belvárosban az étterem, roppant hangulatos, mindenki ezért a cosidoért megy oda :)
Éva

1:03 du.  
Blogger Unknown szerint...

Bocs, először írtam ide és véletlenül 2x :)

1:04 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal