szombat, május 02, 2009

Budapest, ma

Annyira nagy kár, hogy a Budai Gourmet Fesztiválról pont a tavaly annyira színvonalas éttermes rész maradt ki. Tavaly a rendezvény attól volt szuper, hogy vagy 8-10 étterem egy nagy sátorban együtt főzött. Egyrészt jó hangulata volt, másrészt kiváló alkalamat teremtett arra, hogy megkóstoljuk az egyébként nem biztos, hogy meglátogatott éttermek ételeit. Szerintem az is nagyon pozitív volt, hogy maguk a séfek főztek kint, így közvetlenül lehetett tőlük kérdezni, lehetett velük beszélgetni. Idén ez üzleti/finanszírozási okok miatt sajnos elmaradt.
Így a rendezvény nagyjából sima borfesztivál, annak viszont nagyon hangulatos. Ma legalábbis estére jó nagy tömeg kerekedett. A rendezvényen a gasztronómiát (legalábbis a csúcsot) gyakorlatilag az Aréna Catering képviseki, aki egyrészt saját minőségében kínál (feltétlenül ajánlom megkóstolásra a cukkini "papardellét" borjúfasírttal, másrészt felkarolt három séfet, akinek helyet biztosít a saját standján. Pénteken Litauszki Zsolt volt kint, ma a Segal Viktor felügyeletével nemrég megnyitott Stand Bisztró (sous-vide tarja, édesköménysaláta), holnap pedig a Kistücsök báránypájsliját lehet majd kóstolni.
Rajtuk kívül mindenképpen érdemes meglátogatni Sándor Tamás standját, aki a Bükki Sajtmanufaktúra tulajdonosa és sajtmestere. Itt lehet pl. sajtválogatást kérni, vagy csak darabonként kóstolni a sajtokat. Különösen finomnak találtam a vörösborban érlelt hegyvidéki tehénsajtot, amihez mindenképpen kérni kell a céklalekvárból!

Címkék: ,


 

 

6 hozzászólás:

Blogger Hapci szerint...

Nem értem, miért ezt a töki pompos imitációt készítő társulatot hívták meg egyedül... Ez a "pompos" 7 zsetonért eléggé gáz. Vannak olyanok is, igaz kevesen, akik tényleg rendes minőséget adnak, más eseményeken.

9:57 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Sziasztok!

Tegnap este én is kint voltam, és osztom Zsófi véleményét. Én tavaly lemaradtam a fesztiválról, és idén izgatottan mentem ki, hogy valóban gourmet élményben legyen részem. De sajnos csak a felvonulási-téri Borfalu mását kaptam, igaz, sokkal hangulatosabb helyszínen. Valóban finom borokat kóstoltam (a Bolyki pincészet Királyleánykája volt nálam a nyerő!), de ételek terén nem ért meglepetés. A szokásos kenyérlángos-sült mangalica kolbász-palacsinta trió kínálta magát, valljuk meg, már az unalomig.Sajnálom, hogy az éttermek nem tudták képviselni magukat.
De persze attól még menjetek el, nézzétek meg, kóstoljatok sajtokat, azt lehet, csípjétek el Mautner Zsófit, és jó szórakozást!

Üdv!
Kata

11:19 de.  
Blogger Pomme Pomme szerint...

Én is kicsit szomorú voltam, hogy nem volt kinn több étterem. Aréna Cateringék viszont tényleg nagyon finoman főztek, és Litauszky Zsolt kacsanyelves székelykáposztája is elég jó kárpótlás volt. Nekem erre különösen nagy szükségem volt, mert Babával a pocimban a borokat én inkább csak szagolgattam. :)

Az Aréna Catering egyébként hogy működik? A Stefánia út elején valami állandó helyük van, vagy csak úgy etetik az embert, ha kivonulnak valahova? Nem nagyon találtam róluk a neten semmit.

11:35 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Kértünk mi is egy válogatást, nálunk a zöldborsos sajt és a tökmagolajas krém (zsendice néven futott) aratott sikert. Megnéztem viszont a honlapot, és elkeseredve tapasztaltam, hogy Budapesten csak a Gundelben és a Centrálban kaphatóak a termékeik :( Jó lenne, ha legalább a Culinarisban kapható lenne, mert a Gundelbe biztos nem fogok érte elmenni.

10:02 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Javítok, bocsánat, pl. a Grasham Pakotába is lehet érte menni. Mit szólnának hozzá, ha odamennék egy pincérhez, és kérnék 20 dkg tökmagos zsendicét és 25 dkg zöldborsos sajtot?

10:05 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

az a zsendice szerintem is fenomenális volt. kifogásoltam én is, hogy miért nem lehet legalább egy üzletben kapni a termékeit. Valszeg olyan kis volument termel, hogy annyi van, amennyit felvesznek ezek az éttermek.

10:35 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal