vasárnap, december 03, 2006

Fűszeres birsalma&vörösáfonya-chutney

Az, hogy idén még nem volt recept, nem jelenti azt, hogy ne főztem volna a nagy kedvencemmel, a birsalmával. Szinte az összes tavalyi birsalmás étel (birsalmasajt, sült, töltött birsalma, gyömbéres-birsalmás csirkemell, birsalmaszufflé )idén is asztalra került, amikor szezonja van, egész egyszerűen nem tudok vele betelni, mindig van itthon néhány szép példány. Utoljára ezt a fűszeres chutney-t (vagy csatnit) készítettem. A fűszeres, édes-savanyú sűrű dzsem-féleség isteni sültekhez, sajtokhoz. Több chutney a terebess-en (meg úgy emlékeztem, mintha Kaldeneker oldalán lettek volna régen szuper téli chutney receptek, de nem találtam meg). Az Epicurious receptjét módosítottam.

Recept
Hozzávalók:
egy zacskó (30dkg) friss, vagy fagyasztott vörösáfonya
1 nagy hagyma, vékonyra szeletelve
1 közepes birsalma, megfőzve, kockázva
1 chilipaprika, kimagozva, apróra vágva
10dkg barnacukor
0,6dl almaecet
fél narancs reszelt héja és leve
1kk őrölt koriander
1kk mustármag
1kk só
2ek olaj

A birsalmát negyedekre vágom és kuktában 20-25 perc alatt puhára főzöm (én akkor készítettem, amikor birsalmasajthoz amúgy is nagyobb mennyiségű birsalmát főztem). Meghámozom, csumáját eltávolítom, és felkockázom. A hagymát vékonyan felszeletelem, és egy lábasban 1-2ek olajon alacsony lángon félig megpárolom. Közben a mustármagot és a koriandert száraz serpenyőben megpirítom. A hagymához adom a kockázott birsalmát, a vörösáfonyát, a chilipaprikát, a narancshéjat, a fűszereket, végül a cukrot és az almaecetet. Összekeverem, és 30-35 perc alatt sűrűre főzöm. Hűtőben kb. 2 hétig áll el.

Címkék: