kedd, november 28, 2006

Rettegj, Lay’s..chips házilag

Mi található az ábrán?
Az ábrán házi chips található. Édesburgonyából készült. Jól nézd meg, mert többet nem lesz itt ilyen.
Minek készít az ember otthon chipset?
Nem tudom, sok értelme nincs. Kísérletből. Állítólag ez egészséges chips.
Mitől??
Attól, hogy nem olajban sül. Úgyhogy kvázi natúr zöldség.
Aha. Hogyan készül?
Mikróban. De iszonyatosan macerás.
Finom?
Nagyon. Fantasztikus.
Sok lesz belőle?
Nem. Egyáltalán nem. Még a kevés is enyhe túlzás. Egy darab édesburgonyából 2.2 dkg lesz.
Akkor mire jó az egész?
Hát, kb. arra, hogy amíg az ember a konyhaszekrény mélyéről előveszi a mandolint, szétszereli, hajszálvékonyra szeleteli vele a krumplit, előkeresi a ragtapaszt, mert a mandolinnal megint elvágta az ujja hegyét, négy adagba osztja a krumpliszeleteket, ácsorog a mikró mellett, hogy nehogy megégjen a cucc –szóval, ez pont elég arra, hogy az ember tökéletesen elfelejtse, hogy chipset akart enni. Nem is akart.

A receptet a Bakingsheet blogról vadásztam még régebben, és azzal együtt, hogy a chipsért hálistennek egyáltalán nem vagyok oda, annyira furdalta az oldalamat a kíváncsiság, hogy tényleg ezt eredményezi-e ha az ember berak a mikróba néhány szelet krumplit, hogy muszáj volt kipróbálnom. Hogy valami izgi is legyen benne, édesburgonyából csináltam. Az instrukció szerint a (héjával együtt) hajszálvékonyra szeletelt krumplit egy rétegben le kell rakni egy mikrózható edénybe (azt írják, nem kell alá semmi olaj, nem ragad le) és 4-6 percig főzni. Megosztom a tapasztalataimat:

* A szükséges hajszálvékony szeleteket kizárólag mandolinnal lehet előállítani (esetleg nagyon éles késsel)
* Az edény alját pici olajjal ki kell kenni, különben odaragad.
* Csak akkor lesz ropogós, ha a szeletek teljesen szárazak. Ehhez egyrészt minden egyes szeletet papírtörlővel fel kell itatni, másrészt kb. 10 percig állni kell hagyni, hogy picit száradjon.
* Kizárólag egy rétegben szabad lerakni, különben párolódik.
* Nyilván mikrótól függ, nekem több próba után az a vége, hogy 4+1 perc alatt készül el ropogósra, a legmagasabb fokozaton. 4 perc után ránézek, a szeleteket megfordítom, és még 1 percig mikrózom.
* Nagyon finom, jó játék, de naneeem, még nekem is.

Normális receptjeim édesburgonyával:

Édesburgonya sült fokhagymával és fetasajttal

Csípős fűszeres édesburgonyaleves

Címkék:


 

 

17 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Kell néha egy kis őrület... főleg a karácsonyi hajrá előtt! Üdv: Bora (kedvet azért nem kaptam hozzá, hogy elkészítsem :))) )

2:20 du.  
Blogger Zsófi szerint...

Én céklachips gyártásán gondolkodom már egy ideje, de most jól eltántorítottál :) Mondjuk én olajban gondoltam kisütni.

3:09 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Elárulom, mire jó ez:
szárított alma-, citrom-, narancs-, grapefruit-, sütőtök-, céklaszeleteket lehet gyártani, de _nem_megevésre_! Ehh, dehogy! Díszítésre! Karácsonyi dekorációhoz, ajándékcsomagoláshoz leginkább.
Én narancs, citrom és grapefruit (lehetőleg piros húsú) szárított szeleteket szoktam füzérnek felfűzni, és ablak elé lógatni. (Mondjuk eddig a fűtőtestre raktam száradni. :))
Nagyon szép a sütőtök, ha jó vékony a szelet, fodros lesz a széle - ja, ez sonkatökből klassz. A céklánál meg kis szerencsével a színárnyalatai is látszanak.

4:29 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

ja,én is úgy láttam, hogy milyen szuperül néz majd ki mindenféle színben: cékla, paszternák,édesburgonya,lila burgonya..de asszem nincs hozzá türelmem. Lehet, megpróbálom sütőben, egy tepsire valamivel több fér..
ribizli, és a gyümölcsöket hogy szárítod?

7:37 du.  
Blogger Dianka szerint...

These look delicious!

8:30 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

a grátátalma kapcsán: tegnap láttam 150ft/db áron az Árkád földszintjén levő zöldségesnél (ott középen a kajáldáknál).
A díszítő gyümiket én is a fűtőtesten szárítom, ahogy ribizli (alma+naracs volt).

8:47 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

csak ajnározni szeretnélek. gyönyörű a blogod, nagyon szépen írsz az ételről, meg amúgy is + fantasztikusak a képek, és úgy ahogy van, az egész blog ZSENIÁLIS. imádom, köszönet érte.

11:03 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Gyerekek! GÁZ van, a férjem fogyókúrázik!

12:37 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Almát nem szoktam szárítani, még nem sikerült megakadályozni a barnulását. A citrusféléken és céklán, sütőtökön kívül egyszer kivit próbáltunk még, de nem tetszett a végeredmény.
Egyébként a fűtőtest a leghatékonyabb a szárításhoz. Közvetlenül felvágás után egy sütirácson hagyom szikkadni 8alatta tányér), aztán sütőpapír-csíkra teszem, és úgy a fűtőtestre, párszor megforgatom, főleg az elején (hétvége rulz ehhez).
1 almával meg fogom próbálni a mikros verziót, kíváncsi vagyok.
Viszont saját káromon azt megtanultam, hogy nem szabad eltenni következő évre ezeket a cuccokat, mert a molyok beleköltöznek!

1:27 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Az én nagyim a cserépkályha tetején csinálta.Az az igazi.Szóval,gyerekek,férjeket,pasikat megpiszkálni,rakjanak cserépkályhát a jó ügy érdekében :D :D :D :D

Chilli:én az ilyesmit úgy szoktam csinálni,mint te a paradicsomot-70-100 fokos légkeveréses sütőben.Eddig semmi nem lett rossz.

Az almát meg citromos vízben kell áztatni előtte,akkor nem barnul ;)

Amúgy azt nézem,hogy pörög a blog,hogy chipsről van szó :)))) .Remélem,most valami csokis jön.

2:39 du.  
Blogger rozmaring szerint...

annyira bíztam benne, hogy vki megkérdezi és akkor nem kell elárulnom tudatlanságomat mandolin ügyben. nem így lett.
ha nem vagyok teljesen hülye, akkor ez vmi spéci szeletelő lesz, de milyen is,hogyan is?
pls help!

8:20 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

A mandolin gyalu, amivel hajszálvékonyra lehet szeletelni cuccokat. Lehet olyan profi, méreteseket kapni, nekem csak egy praktikusabb, műanyag van. Uborkagyalu is megteszi

9:22 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

szia chilli,

amióta olvastam nálad az édeskrumpliról, azóta többször is csinálok, főleg a sült fokhagymás receptet (feta nélkül), de most maradt hálaadásról egy csomó, úgyhogy megcsináltam ezt a csípős fűszeres levest (a cora dolgozóinak értetlensége okán sima tejjel) és fúú, nagyon finom lett, kösz a tippet.

Amit furcsállok: a sütési időre a sült fokhagymásnál 15 percet írsz, a levesnél meg 40 percet. Nekem ennek a két-két és félszeresével kell számolnom, holott tökúj, tökjó sütőm van, előmelegítem, de a krumpli amit a fővám téren veszek, szinte karalábé(?) keménységű, alig tudom nyersen felaprítani. A belga édeskrumpli másmilyen, azért kell kevesebb ideig sütni?

8:40 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

naturakva, sütési idő: a levesnél egyben sütöm a krumplit, a másikhoz meg apró falat méretű kockákban, ez sokkal hamarabb megsül.Biztos típustól is függ, az itt kapható nem kőkemény, simán lehet szeletelni.

11:35 du.  
Blogger Cheche szerint...

Szia.Amint elolvastam ki is próbáltam.Nagyon isteni lett.Köszi az ötletet:-)

8:25 du.  
Blogger Cheche szerint...

Szia.Amint elolvastam ki is próbáltam.Nagyon isteni lett.Köszi az ötletet:-)

8:26 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Egy ilyen chips elkészítése azért jó, mert nincs benne egyéb összetevő ami az áruházi chipsekben van. Amúgy kisütve jobb és gyorsabb is. Fűszerezni meg sok mindennel lehet.

1:42 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal