szombat, április 20, 2013

Citromos, rétegezett burgonyasaláta (causa rellena)

Fotó: Nagy Balázs


Ezt a hétköznapi, jellegzetes perui ételt causa rellena-nak hívják, és Aidától tanultam, aki az Így főzünk mi szakácskönyv (az egész könyv ingyenesen letölthető a linken!) perui fejezetének főszereplője. Aida kissé elcsodálkozott, amikor meglátta a könyvben a fogásról készített képet, Peruban ugyanis ez egy igazán hétköznapi, rusztikus étel, amit többnyire üvegtálban rétegezve, flanc nélkül tálalnak. Szerintem azonban ilyen elegánsan is lehet tálalni.


Ez a hideg étel csodálatos példája annak, hogy egy kis csavarral mennyire más összhatást és ízeket tudunk varázsolni akár általunk is gyakran használt, olcsó alapanyagokból. A hideg tört burgonyához itt olívaolaj, citromlé és reszelt citromhéj kerül, amitől üde és frissítő lesz. A töltelék általában tonhalsaláta, tört avokádó, esetleg csirkehús vagy franciasaláta típusú majonézes saláták. Előre is el lehet készíteni, kivétel, ha avokádó is van benne, az ugyanis kb. fél óra alatt megbarnul.

Én gyakran készítem vendégségre, partikra is, mert előre össze lehet állítani, és akár kis adagokban is szépen lehet tálalni, pl. kis üvegpoharakban, vagy csatos üvegben.

Citromos, rétegezett burgonyasaláta (causa rellena)
Hozzávalók (6–8 adag)

1 kg burgonya, meghámozva, felkockázva
1 dl olívaolaj
1 citrom reszelt héja
fél citrom leve
só, bors

Tonhalas töltelék:
16 dkg konzerv tonhal, villával apróra szedve
1 evőkanál majonéz
2 szál újhagyma, finomra aprítva
fél citrom reszelt héja
fél csokor koriander, finomra aprítva

Avokádós töltelék:
2 avokádó, összetörve
fél citrom leve
fél gerezd fokhagyma, reszelve

Tetejére: 1 kemény tojás, néhány szem fekete olajbogyó

A burgonyát sós vízben megfőzzük, leszűrjük, és krumplinyomóval áttörjük. Hozzáadjuk az olívaolajat, a citromhéjat és a citromlevet, sózzuk, borsozzuk.

Külön-külön összekeverjük mindkét töltelék hozzávalóit.

Két fémkarikában, vagy egy téglalap alakú jénaiban rétegezzük: először citromos tört burgonya, rá tonhalsaláta, ismét burgonya, vékony réteg tört avokádó, végül még egy vékony réteg burgonyapüré a tetején.

Tálaláskor a tetejét megszórjuk apróra kockázott főtt tojással és finomra aprított fekete olajbogyóval. Hidegen kínáljuk, előételként.



Így néz ki csatos üvegben. (A csatos üvegeket a Tallér Co. konyhai nagykerben szoktam venni)

 

 

6 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Ennek a receptnek nagyon megörültem, köszönöm Zsófi! Idén volt szerencsém Perut megismerni és fantasztikus gasztro élményekben volt részem. Tényleg gyönyörűre sikeredett ez a hihetetlenül egyszerű fogás, gratulálok!!!!

6:00 du.  
Blogger Dia szerint...

Köszönöm én is a receptet, és a könyv elérését is :) Nekem is sikerült együtt főznöm tavaly egy perui lánnyal, nagyon finomak az ételeik !

3:55 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Kedves Zsófi! A recept szuper, ha egy kis korrigálást megengedsz: csatos üveg (1 t-vel) :) Eszter

6:15 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

aúú, tényleg?:) köszi, bocsi, javítottam!:)

9:52 du.  
Blogger Unknown szerint...

Köszönöm,hogy elérhetővé tetted a könyvet! Üdv.,Alíz

11:20 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Ezt én is megcsináltam párszor még a télen, nagyon finom. Stílszerűen perui lila krumpliból, aminek nemcsak az íze, de a színe is szép. Főleg a szép zöld avokádóval. Egyszerű étel, de csak akkor lesz igazán finom, ha kiváló alapanyagokat használunk hozzá, pl. jó minőségű üveges tonhal és a finom olívaolajat a krumpliba, ettől lesz könnyű és ízes. Üdv: A Fickó

4:58 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal