szombat, december 03, 2011

Ehető ajándék és csomagolása

Én és a csomagolás...Sajnos ez nem tartozik az erősségeim közé, akadnak azonban a környezetemben szerencsére olyanok, akik ebben nagyon is tehetségesek, mitöbb, ez a szakmájuk is. Ilyenkor karácsony előtt természetesen mindig előkerül az ehető ajándékok örök kérdése, én pedig az ehető részét nagyon szívesen elő is állítom, a külcsín kitalálását viszont meghagyom másoknak. Ez a házi ropogós müzli jó régi, 2006-os recept, mostanában ritkán készítettem, pedig milyen jó! Szerintem karácsonyi ajándékként is megállja a helyét, mondjuk nem kimondottan tartós, néhány reggeli alatt elfogy. A ma esti Magellánban (TV2, 19.00óra) Szigeti Zsófi stylist (aki a könyvemet is stylingolta) a müzli csomagolására is mutat szuper egyszerű ötletet, és kekszek csomagolására is, attól is oda voltam, talán még egyedül is menne a kivitelezése. Tavaly is volt ilyen ehetős-csomagolós, akkor házi tejkaramella likőr (életveszélyesen jó!!) és zöldcitromos kókuszcsók volt a tartalom, a kreatív csomagolásban pedig Kadlicskó Bea dizájner segített.


Ropogós házi müzli

Hozzávalók (kb. ½ kg-os adaghoz)

1dl méz

1/2dl olaj

25dkg zabpehely

5dkg durvára vágott, pirított mogyoró

5-6 szem aszalt sárgabarack, felkockázva

5dkg mazsola

1 kávéskanál őrölt fahéj

A sütőt előmelegítjük 170C-ra. Egy kis lábasban összemelegítjük a mézet és az olajat, éppen csak annyira, hogy folyékony legyen. A zabpehelyre öntjük, és összekeverjük, úgy, hogy egyenletesen befedje. Sütőpapírral, vagy szilikonlappal leterített sütőlapra szórjuk, és 18-20 percig sütjük, amíg világos arany színűre pirul. Ha nagyobb mennyiséget készítünk, több adagban kell sütni, a sütőlapon mindig egy rétegben legyen csak a zabpehely. Kivesszük a sütőből, és hagyjuk kihűlni. (Amikor kivesszük, akkor még nem ropogós, a hűlés során válik azzá.)Amikor kihűlt, hozzáadjuk a mogyorót, az aszalt sárgabarackot, a mazsolát és a fahéjat, összekeverjük. Fémdobozban, üvegedényben tároljuk, vagy papírzacskóba csomagoljuk. Ha papírzacskót használunk, érdemes dupla papírt (azaz két zacskót) használni, mert az olaj picit átüt a papíron). Ízlés szerint keverhetünk hozzá például: pirított szezámmagot, durvára vágott keserűcsokoládét, más magvakat és más aszalt gyümölcsöket.

Címkék: ,


 

 

13 hozzászólás:

Anonymous Orsi szerint...

Szia Zsófi!
Most láttalak a tévében és rákerestem a nevedre. Szégyen nem szégyen, nem tudtam, hogy te vagy a chili&vanilia! imádom az oldaladat és köszönöm a karácsonyi ajándékötletet!

további jó munkát és kellemes ünnepeket kívánok

Orsi

7:34 du.  
Blogger hekvanc szerint...

Én is láttam tegnap. Nekem is van egy rakás kaja-ajándék ötletem, a táskámban kallódnak a cetliken. :-)
Ideje lenne nekilátni.
Nagyon jó ez a műzli!

10:12 de.  
Blogger Vik-Vuk szerint...

Szia!
Nekem az lenne a kérdésem a müzlivel kapcsolatban, hogy milyen olajat használjak hozzá. Vagy annak nincs jelentősége? Előre is köszi a válaszod :-)

8:15 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

bármilyen olaj (napraforgó pl.) jó hozzá, de ha pl. vmilyen különleges olajjal készül (dió, mogyoró), az sem tesz neki rosszat

10:29 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Szia!
Tuti megcsinálom a barátaimnak!!
Tudnátok segíteni ,hogy honnan tudnék (legolcsóbban:D ) beszerezni olyan barna papírzacskót ami a képen is van??
Köszönöm előre is a tippeket!

8:23 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Szia Zsófi!
Nagyon klassz ez a müzli recept és a papírzacskós csomagolás is nagyon stílusos. Engem is érdekelne, hogy ilyen papírzacskót hol lehet kapni.
Köszi,
Moncsi

10:55 de.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Sziasztok, megkérdeztem a stylist Zsófit zacskó ügyben: papirzacsko.hu, a Sip utcában van üzlet, a honlapján meg lehet nézni, milyen méret/szín van.

12:53 de.  
Blogger Ildi szerint...

Köszönöm!! zseniálisan jól sikerült!! 10 barátnőm fogja kapta/kapja, annyira örült az, aki eddig megkapta.. egyszerű háztartási csomagolópapírból magam készítettem a zacskót és bélésként beleraktam egy tescóból kicsempészett kenyeres papírzacskót (kell is bele, hogy ne nagyon üssön át az olaj). Annyira szép és mutatós lett és nagyon finom!! én is szeretnék ilyet kapni:-) Boldog karácsonyt Nektek!

8:27 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Kedves Zsófi!
A recept szerint sütőpapíron is el lehet készíteni a müzlit, én ráadásként még be is olajoztam, ennek ellenére 10 perc meddő papírkapirgálás után ment a kukába a dupla adag... Ha nincs szilikonos sütőlapom, mit ajánlanál?
Köszönettel,
Andi

6:09 du.  
Anonymous kiprobaltam.hu szerint...

Szia Zsófi,
kókuszolajjal is ajánlanád?
Kipróbálnám, de az előző hozzászóló megijesztett a tönkreragadással.
Szerinted muszáj a szilikonlap?

11:03 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Sziasztok, nehéz mindig így látatlanban okosnak lenni:) A szilikonos lap a legtutibb, de nekem sima sütőpapíron sem ragadt még le soha. Talán érdemes rögtön, amikor kiveszi az ember a sütőből, leszedni róla, hiszen akkor még kicsit puha, a hűlés során lesz igazából ropogós.
Kókuszolajjal még nem próbáltam, de feltételezem, azzal is finom lesz.

11:22 du.  
Anonymous Andi szerint...

Kedves Zsófi!
Köszönöm a választ, látatlanban is megmondtad, mit hibáztam:-)
Akkor most megint nekiállok, a kókuszolaj pedig jó ölet, kipróbálom!
Köszönöm mégegyszer!
Andi

8:47 du.  
Blogger kata molnar szerint...

Kedves Zsófi,

az egyik multi csupacsokis gabonapelyhét szeretném kiváltani házi müzlivel. Tehát sajnos vagy nem, "muszáj" belecsempésznem egy kis csokoládét is. (Párom kedvence a Choca... szeretnék neki egészséges alternatívát) :) Szerinted működne úgy a csokisítás :D hogy mikor felolvasztom a mézet az olajjak, teszek bele natúr kakaóport is?

12:57 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal