hétfő, november 07, 2011

Mogyorós keksz eperlekvárral + Szuflé


Fotó: Nagy Balázs, styling: Szigeti Zsófi

Hétvége óta az újságárusoknál a Szuflé magazin új száma, amelyben többek között megtalálható a New York Times egykori parfümkritikusával készített interjúm, valamint Zólyomi Zsolt, az egyetlen magyar parfümőr által választott illatokra kreált receptjeim. Ezek közül az alábbi mogyorós keksz az egyik kedvencem, amelyet a Bois Farine nevű parfümhöz sütöttem. A parfüm lisztes, púderes, és az illata szerintem totálisan törökomogyorós.

Mogyorós keksz eperlekvárral

Hozzávalók ( 16 darab)

12dkg puha vaj

6dkg porcukor

¼ kávéskanál só

5dkg darált törökmogyoró

1 evőkanál étkezési keményítő

15dkg liszt

opcionális: 1 teáskanál mogyorólikőr (Frangelico)

kb. 8dkg sűrű eperlekvár

A puha vajat elektromos kézi keverővel habosra keverjük a porcukorral és a sóval. Hozzáadjuk a darált mogyorót, az étkezési keményítőt (ettől ropogósabb lesz), a lisztet, valamint ha használunk, a mogyorólikőrt. Kikeverjük, majd egy frissentartó fóliával leterített deszkára halmozzuk a masszát, és egy kb. 5cm átmérőjű hengert formázunk belőle. Becsomagoljuk a fóliába, két végét szorosan lezárjuk, a fólia segítségével szabályos hengerré tudjuk formázni. Legalább 2 órára a hűtőbe tesszük. A sütőt előmelegítjük 170C fokra. A tésztát kivesszük a hűtőből, kicsomagoljuk, és ½ cm-es szeletekre vágjuk. Szilikonlappal, vagy enyhén kivajazott sütőpapírral fedett sütőlapra helyezzük a korongokat. Kb. 18 percig sütjük, amíg enyhe bézs színt kapnak. Lehűtjük. Két-két kekszet összeragasztunk egy-egy kávéskanál eperlekvárral. Dobozban napokig eláll.

A recept a friss Szuflé magazinban található, amely már kapható az újságárusoknál.


 

 

8 hozzászólás:

Blogger Szederfagyi szerint...

Szia!

Olyan kérdésem lenne, hogy az újság csak Magyarországon kapható? Ha itt is szeretném olvasni kivel vegyem fel a kapcsolatot.
Köszönöm

10:29 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Tudomásom szerint igen. Mi az "itt", hol vagy?:)

10:36 du.  
Blogger Katic szerint...

Kedves Zsófi,

nem vagyok egy sütőbajnoknő, de a receptjeid közül sokat kipróbálok és imádok is. Most épp ezt készítem egy holnapi vendégségre és közben azon gondolkodtam, hogy a törökmogyoró helyett mi az amiből még lehetne ilyet csinálni...
Szerinted ha diót, vagy mandulát(mondjuk gyömbérrel) használok abból is ilyen finom lesz?

Annyira tetszik a recept egyszerűsége és a hozott eredmény, hogy próbálkoznék más alapanyaggal is..csak nem tudom mi sülhet ki belőle :).

köszönöm válaszodat előre,

Katic

6:02 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Katic, persze, szerintem nyugodtan állj neki mandulával, vagy dióval is. Én egyrészt a parfüm miatt használtam mogyorót, másrészt mert az nagyon karakteres, szeretem az ízét. De sztem dióval, vagy mandulával is finom lesz, meg persze a lekvárt is lehet variálni.

6:22 du.  
Blogger Katic szerint...

köszönöm a bátorítást :)

6:32 du.  
Blogger Szederfagyi szerint...

Szia!

Az itt jelenleg Münchent jelenti :)

6:22 du.  
Blogger Katic szerint...

zseniális lett a keksz,azóta már készült gyömbéres,tonkababos is..sőt,a konyakos-aszaltszilvás mézes torta is hihetetlen!köszi a recepteket.Termékeny hétvége volt:D

6:48 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Szia!
Elkészítettem a recepted alapján a kekszet, az íze csodás, de a tészta maga olyan morzsalékos lett, hogy szinte atomjaira hullik, ha az ember hozzáér. Eleinte arra gondoltam, kimaradt valami a receptleírásból, de mivel másoknak sikerült, teljesen tanácstalan vagyok, mit ronthattam el. Igyekeztem mindenben követni az előírást, csupán annyit tértem el, hogy egy egész éjszaka állt a tészta a hűtőben. Köszönöm, ha esetleg tudsz segíteni! Orsi

5:14 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal