hétfő, március 19, 2007

Örökzöld háromhagymás cukkinileves

Ez a leves nálam vendégváró. Nem is tudom, hogy megszokásból, nosztalgiából, vagy gyakorlatias okokból, de gyakran, amikor olyan időpontban érkeznek látogatók, (pl. késő este, vagy délelőtt), hogy nem tudom pontosan, hogy lesz-e evés a vége, vagy nem (ki lehet találni, hogy az esetek 99%-ban mi a válasz), ezt főzöm. Anyukámtól lestem, így ahányszor készítem, mindig rá gondolok. Az ő verzióját picit továbbfejlesztettem, és háromhagymás cukkinilevesnek kereszteltem.

Szóval, ezzel indítottunk, aztán volt még miegymás. A prominens vendégeknek pl. feketekagylót is főztem, amiről képriportot készítettek, sőt heves tiltakozásom ellenére még a konyhámat is leleplezték.

Nemzetközileg pedig Johanna, a Passionate Cook kérésére (személyes ízlésem alapján összeállított) budapesti gasztronómiai ajánlóm.

Recept

Hozzávalók (4 személyre)

2 közepes cukkini
2 közepes salotta (vagy egy vöröshagyma)
1/2 póréhagyma
6 gerezd fokhagyma
5dkg vaj
1,5l húsleves
1,5dl tejföl
3ek liszt
fél csokor friss petrezselyem
opcionális: marék reszelt parmezán

A cukkinit felkarikázom, majd negyedekbe vágom. A salottát (vagy vöröshagymát) és a póréhagymát vékonyan felszeletelem, a fokhagymát felaprítom. A vajat felolvasztom, a hagymákat rádobom, és közepes lángon puhára párolom. Hozzáadom a cukkinit, átforgatom, felöntöm a húslevessel. Fedő alatt főzöm, annyi ideig, hogy a cukkini még roppanós maradjon. Tejföllel, liszttel behabarom. Összerottyantom, majd jó sok friss, aprított petrezselyemzöldet szórok bele, ezzel már nem főzöm. Tálaláskor kerülhet rá egy marék reszelt parmezán. (A képen a cukkini mellett friss disznóbab (fava bean), amellyel épp kísérletezem)

Címkék: , ,


 

 

8 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Nálad aztán zajlik az élet! Egyetlen post a Budapest-Brüsszel-London tengelyen.

12:06 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Van pár kipróbálatlan disznóbabos receptem, érdekel?

9:56 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Jó kis anyag készült rólad! Én imádom az ilyen hangulatos konyhai életképeket.
Marmalade

10:08 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

én még egy marék rizst is teszek a cukkinilevesbe és némi citromot facsarok bele a végén, amitől remek savanykás ízt kap. de mi az a disznóbab?? :)

11:10 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

ribizli, persze, naná!
A disznóbab (fava bean, féves) hosszú, széles, élénkzöld hüvelyben található, ízben inkább zöldborsóra hasonlít és nagyon macerás. majd írok róla.

12:17 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

én nem csípem a tengeri herkentyűket, de ez a konyha igazán megkapó!!!! nekem is ilyet...!!!!!
Liloo

9:57 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

ajánlom, isteni, mint a tiramisu is, igazi csajszis kaja!!!

9:53 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Én baconnel pirítottam össze a 3 hagymát, nagyon jó ízt ad neki, és tettem bele még fehérrépát, karalábét, zellergumót és zellerszárat is karikáztam bele.

3:58 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal