kedd, október 18, 2005

Kókusztejes vöröslencse és sárgarépa krémleves

Nagyon őszül az idő, tegnap reggel itt Brüsszelben 7 fokot mutatott a hőmérő, huhh… Ilyenkor jön az az időszak, amikor az ember egyre gyakrabban vágyik egy jó levesre. Ami legyen forró, ízes, fűszeres, krémes, nyammm. Mi magyarok egyébként is nagyon levesesek vagyunk, sok más nép meg nem annyira, vagy a leves többnyire mást takar mint amihez a mi ízlésvilágunk közel áll. Az éttermek étlapján itt általában maximum egy-két fajta szerepel, mondjuk egy halleves és esetleg valamilyen szezonális zöldség krémleves. Gyakran ez valami íztelen, híg lötty, nem sokszor ettem itt igazán finom levest. Szóval a leves nem az erősségük. Így inkább megfőzöm magamnak. Úgyhogy tegnap este felmértem, hogy mi található itthon, hozzáadtam ezt meg azt (még tartott az indiai ihlet az előző ételtől) és ez lett a vége. Felét megettem, másik felét pedig beviszem egy dobozban ebédre.

Recept:

Hozzávalók (2 adag)

4 kicsi, vagy 2 közepes sárgarépa, reszelve
kb. 6 dkg vöröslencse
½ fej hagyma, kockázva
2 gerezd fokhagyma, aprítva
kb. 2 cm friss gyömbér, aprítva
2-3 ek olaj
2 dl kókusztej
5 dl házi húsleves
Fűszerek, amit szeretünk:
Nálam: 1 kk őrölt koriander, 1 kk kurkuma, 1 kk cayenne bors, v. paprika, 1kk garam masala
Só, bors, 1 tk barna cukor, ha kell 1tk ételízesítő (Delikát), pici citromlé

Az olajon megpárolom a hagyma, fokhagyma, gyömbért keverékét. Már isteni illatok terjengenek. Rádobom a reszelt sárgarépát és a jól átmosott vöröslencsét, átforgatom. Felöntöm fél liter vízzel, beledobok egy húsleveskockát. Hozzáadom a fűszereket, sózom, borsozom. Fedő alatt főzöm, amíg a lencse megpuhul, ez kb. 15 perc. Ekkor botmixerrel, vagy robotgépben az egészet pürésítem. Csak ekkor adom hozzá a kókusztejet és épp csak összerottyantom. Ekkor megkóstolom és ízlés szerint még kikerekítem az ízeket (én tettem bele 1 tk barna cukrot, pici citromlét és egy kis Delikátot). Sűrű, krémes, édeskés, fűszeres, jöhet.

Más levesek:

Parmezános burgonyakrémleves

Joghurtos céklaleves


Címkék:


 

 

18 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

piritott diot dobaltam bele talalaskor, isteni finom lett!

12:56 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Jelentem, megcsinaltam, nagyon fincsi! A ferjem is megdicserte, pedig o mindig ovatosan kozelit a levesekhez.

12:40 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

a kókusztejet lehet esetleg tejszínnel helyettesíteni?

9:44 de.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Fluga, sajnos nem az igazi, a tejszín zsírosabb és nem adja azt az egzotikus, édeskés ízt, mint a kókusztej.

12:27 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Ma én is megcsináltam, a feleségem és a lányom is odavolt érte, nem utolsó sorban, pedig én is, holott, rólam aztán véletlenül sem lehet azt mondani, hogy nagy levesrajongó lennék! :-)

Én tettem bele egy kis pirított fenyőmagot - a citromlevet, ill. pedig csak utólag csepegtettem e tetjére - nagyon jól illett hozzá!

Köszönet a receptért! :-)

5:09 du.  
Blogger füszeres szerint...

Fantasztikus a leves.

5:42 de.  
Anonymous Szilvia szerint...

Eredetileg egy egyszerű vöröslencse leves receptjét kerestem...megtaláltam....azóta(napok) böngészek a receptek között...remekművek egytől egyig!
Miért nem adjátok ki ezt könyvben?????Nagyon jók a recepthez tartozó történetek,magyarázatok...bomba siker lenne!!!
Légyszilégyszilégysziííí:))

Szilvia

10:56 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Miért kell bele a delikát?

Nekem, valahogy kilóg a sorból...

Mackómama

9:16 de.  
Blogger Unknown szerint...

ez valami fenomenális .....
köszönöm a receptet.

tesó

5:45 du.  
Blogger Unknown szerint...

Köszi a receptet, hihetetlen ízorgia!! :D

8:36 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Megcsináltam, igaz, kicsit több lencsével, és részben más fűszerezéssel (pici fahéj, currypor és szerecsendió ment a kurkuma mellé + rózsa- és feketebors), és nagyon finom lett, köszönöm a receptet én is!

11:35 de.  
Anonymous Ritakonyhája szerint...

Már egy ideje szemezgettem ezzel a recepttel. Ma végre eljött az ideje az elkészítésének is. Arányokon változtattam, és kókuszolajjal készítettem, valamint egy kis szem burgonya is belekerült. Nagyon finom, üdítő leves. Kisfiamnak is nagyon ízlett.

12:11 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

szégyen, hogy egy népszerű gasztroblogger ételízesítő port (ízfokozó adalékanyag - nátrium glutamát) használ!

2:45 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

jogos, szégyeli is, régen volt, 5 éve, azóta már nem használ és nagyon cikinek tartja, hogy van ilyen bejegyzés

9:47 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Ez (is) NAGYON FINOM!
Aki még nem próbálta, főzze meg, minél előbb! :)
Üdv: rukola

11:20 de.  
Blogger zé.nó szerint...

hááát, ezt tuti kipróbálom, naggyon-naggyon jól hangzik!

8:38 du.  
Blogger Unknown szerint...

Csodálatos.

12:32 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

ez volt nálunk új évnapját! Hát naggggyon finom lett!annyira, hogy a párom még a malac sült helyett is ezt kérte! :) és én is, aminek az lett az eredménye, hogy bár duplaadagot csináltam, másodikára elfogyott. ma csinálom újra! a legfinomabb leves, amit valaha kóstoltam! :) KÖSZÖNÖM! Andi

10:22 de.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal