hétfő, szeptember 19, 2005

Nemzetközi food blog események

Az előző íráshoz illene némi kiegészítést fűznöm, mivel angolul írtam és nem biztos, hogy egyértelmű, hogy miért. Ilyen food blog, mint az enyém, a nagyvilágban több ezer létezik. (Magyar nyelvűt egyébként továbbra sem találok, ha tud valaki, szóljon.) Jobbnál jobbak, csak győzze az ember olvasni. Ennek a közösségnek, amely csupa olyan emberből áll, akiket a gasztronómia iránti szenvedély köt össze, vannak játékszabályai, illeme és vannak saját virtuális „rendezvényei”. Ilyenkor, általában havonta egyszer, egy blog író valahol a világban meghirdet egy konkrét témát, (pl. muffin, vagy narancssárga színű ételek) és a meghirdetett napon a világ összes gasztronómiai blogírója, aki részt vesz, a honlapján ebben a témában közöl írást. Az ilyen rendezvények közül a leghíresebbek az IMBB (Is my blog burning) és a SHF (Sugar High Friday) – a fordításuktól eltekintenék (Magas cukortartalmú péntek…hm, tetszik:)?). Ez utóbbi az édességes rendezvény és ebben vettem részt múlt pénteken. Itt most a téma a custard volt (leginkább talán vaníliapuding-ként fordítanám, de mindenesetre tejjel, vagy tejszínnel, tojással készült sűrű krémet jelent). Pénteken 70 darab gasztronómiai blog-on jelent meg ilyen témájú recept. Az összefoglalót ilyenkor az adott havi rendezvény gazdája (host-ja) készíti el, felsorolja a megjelentetett recepteket a linkekkel együtt, lehet tobzódni. A vaníliakrémes desszertek összefoglalója itt található. Én mákos gubát készítettem narancsos vaníliamártással, hogy egy kis magyaros jellege is legyen a dolognak. Végignéztem az összes receptet, jobbnál jobbak, nekem egy torta della Nonna nevű vaníliakrémes süti tetszik a legjobban (egy bécsi székhelyű blog írótól), ezt majd mindenképpen kipróbálom valamikor, meg egy kávékrémes eclair fánk Koppenhágából.

Címkék:


 

 

1 hozzászólás:

Blogger Unknown szerint...

Szia,
És mi alapján van pontozva?
Lehet, hogy írva vagyon, csak én nem találtam.
Mert ugyi nem lehet megkóstolni:)
Kecso

8:56 de.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal