kedd, november 18, 2008

Datolyaszilva, ruccola, mogyoró

“Mennyire klassz lenne, ha Magyarországon is lenne olyan piac, ahol a zseniális, fantasztikus magyar zöldségek és gyümölcsök mellett lehetne normális áron, nagyobb mennyiségben vásárolni mindenféle, a világ különböző tájain éppen beérő egzotikus gyümölcsöket! Úgy értem, persze, tudom, hogy mindent lehet kapni speciális boltokban, de azért az nem ugyanaz, ha az ember csillagászati áron megveszi azt az egy darabot (ami vagy jó érettségű, vagy nem), és áhítattal elfogyasztja, mintha megveszi azt az egy darabot, és ha ízlik, akkor legközelebb vesz belőle tizet. Netán süt/főz vele valami különlegeset.”

Ezt írtam 2006. november 16-án, Brüsszelből.

Azóta sok minden megváltozott, többek között hazaköltöztem, és már nem ott, hanem itt élek. És nagyon szeretek itthon lenni.

Pl. azt is nagyon élvezem, hogy már egyáltalán nem igaz az, hogy nem lehet normális áron egzotikus gyümölcsöket beszerezni, hiszen minden van, csak meg kell találni a megfelelő lelőhelyét. Ilyenkor ősszel az egyik kedvencem a datolyaszilva (hurma, vagy kakigyümölcs néven lehet itthon többnyire kapni). Örömmel látom, hogy a legtöbb nagyobb zöldségesnél folyamatosan kapható néhány darab (általában 200-250Ft-ért), úgyhogy mindig beszerzek néhányat. Leggyakrabban elég éretlen az üzletben, de szerencsére elég jól lehet utóérlelni, így néhány nap alatt tökéletes állagúra érik. Olyankor pedig fantasztikus, zamatos, mézédes, vaníliás, leves, leginkább talán sárgabarack, ringló, és körte keveréke. Sajnos, ha éretlenül kóstoljuk, örökre elmegy tőle a kedvünk, annyira rossz. Tapintásra egy érettebb ringlóhoz hasonlítson, a belseje legyen leves, puha, fényes.

Most éppen ruccolával kombináltam előételnek, amivel remekül egészítik ki egymást, sherry ecetből és olívaolajból készült vinaigrette-et locsoltam rá, és pirított mogyoróval szórtam meg. Azt hiszem, némi parmezán, vagy pecorino is elférne rajta.

Datolyaszilva + receptek


Címkék: ,


 

 

7 hozzászólás:

Blogger Alex Shneyderman szerint...

jaj de jo. az emberem kedvenc gyumolcse. akkor most salatasitom.

9:31 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

A ruccola a kedvenc salátakomponensem. Időnként - és sajnos - ruccolariadót fújnak egy-egy szalmonellás szállítmány miatt. Ilyenkor behúzott nyakkal eszem...
:-)

8:50 de.  
Blogger kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkko szerint...

gyerekkoromban rendszeresen ettem datolyát, nagyon szerettem de valahogy elfeledtem.
a másik ilyen nagy kedvenc a naspolya. nem tudod véletlenül hogy azt hol lehet beszerezni?
Az Olympiában ettem misoban párolt tonhalat naspolyakrémmel és rukkolás vegyes salátával. isteni trió volt és szeretném én is elkészíteni.

4:40 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

amcsu, a 13.kerületben a Tátra u./Wallenberg u. sarki zöldségesnél mostanában pl. van, ma is láttam. nagyon jól hangzik ez a kombináció

6:40 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

hahaha, én itthon kóstoltam először kakigyümölcsöt, anyukám vette a békásmegyeri piacon (ahol egyébként naspolyát is lehet kapni, több árusnál), és isteni volt, imádom. legközelebb egyiptomban találkoztam vele, ahol iszonyat lelkesen, sikongatva, hogy ez milyen finom gyümölcs, levadásztam az asztalról egy halommal, és beletömtem a kedvesembe, aki teljesen kikészült tőle, mert még éretlen volt, és így tényleg teljesen ehetetlen, az a szörnyű rossz ízű húsa porrá oszlik az ember szájában és rátapad az ínyére, szájpadlására, mindenre, és nem lehet lemosni :DDD
szegény párom. még kétszer bepróbálkoztunk ugyanott, mindkétszer hasonló eredménnyel, többször nem kért belőle :DDD
azóta úgy hívja, finom gyümölcs :DDD

9:57 de.  
Blogger csilla szerint...

Amcsu, tegnap láttam naspolyát a Ferenc körúton a villamosmegállóval szemben lévő zöldségesnél.

5:41 du.  
Blogger Unknown szerint...

köszönöm mindenkienk a tippet, valóban az a kedvenc zöldségesem volt mikor még a Tátra utcában laktam. mindig volt friss koriander és egyéb szuper dolog.

2:07 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal