kedd, január 09, 2007

Vigyázz, kész, főzz! -Magyar Gasztroblogok Virtuális Tematikus Rendezvénye

Néhány hónapja tervezgettem már ezt a kezdeményezést, de egy ideig még bizonytalankodtam, hogy vajon milyen lenne a fogadtatása, és hogy „megérett-e” erre a magyar gasztroblogoszféra (huh). Most viszont már nagyjából biztos vagyok benne, és azt gondolom, hogy íródik már annyi klassz és lelkes gasztroblog, hogy itt az ideje, hogy nekünk is legyen sajátunk: saját, magyar gasztroblogos virtuális rendezvényünk. Nem kell feltalálni a spanyolviaszt, hiszen a nemzetközi gyakorlatból nyugodtan átvehetjük azt, ami ott már sikeresen működik. Ezennel tehát kezdeményezem.

Mi ez?
Egy nagy virtuális kulináris játék, amely összekapcsolná azokat a blogokat, amelyekben alapvetően a gasztronómia iránti szenvedély a közös. A nemzetközi gasztroblog-világban jól működő alapötletből kiindulva, egy olyan virtuális „rendezvény”, amelynek keretében a magyar gasztroblogolók bizonyos – a rendezvény mindenkori házigazdája (játékmestere) által kitalált és meghatározott- témában készítenek el egy ételt, és ezt egy bizonyos kijelölt napon megosztják a blogjukon. A téma lehet pl. hozzávaló, elkészítési mód, régió, alkalom, lehet vicces, praktikus, (szívatós). Így mondjuk egy adott napon az összes résztvevő blogon pl. csábító/vegán/belsőségből készülő/menza hangulatú/narancssárga színű ételrecept jelenik meg. Hangsúlyozottan nem verseny, nincs rangsor, nincs győztes és nincs nyeremény.

Mi a célja?
Elsősorban JÁTÉK. Az ötletelés, a kreativitás, a kulináris sokszínűség , a főzés, evés és ezek megosztásának öröme. Az már a praktikus hozadék, hogy egy bizonyos témában sok-sok remek receptet és ötletet gyűjthetünk össze egy helyen. Nagyon izgalmas lehet majd látni, hogy ugyanazt a kérdést a különböző gondolkozású, hátterű, korú, lakhelyű, ízlésű ínyencek milyen másképp közelítik meg. Hátha felbukkannak olyan gasztroblogok, amelyekről nem is tudtunk. Talán lesz, aki erre az alkalomra hozza létre a már régóta tervezgetett gasztroblogját.

Mikor?
Elsőre szerintem próbáljuk meg a havonta egyszeri rendezvényt. Ha ez esetleg túl gyakorinak bizonyulna, mivel az Élet sűrű, akkor lehet ritkábban is, ez majd valószínűleg kialakul idővel.

Hogyan?
1. A játék aktuális házigazdája (minden hónapban más gasztroblog –akit mindig az előző kér fel) szabadon meghatároz egy témát. Ezt kihirdeti a blogján, és meghatározza azt az egy napot, amikor a játékban résztvevők blogján jelenjen meg az írás.
2. A blogolók ötletelnek, szakácskönyveket lapozgatnak, recepteket nézegetnek, keresgélnek, inspirálódnak, kísérleteznek. Főznek. Lefotózzák (nem kötelező, de jó lenne). Írnak róla. A kijelölt napon ez megjelenik a blogjukon. A linket a megadott határidőre elküldik a házigazda által megadott e-mail címre.
3. A játékmester (a házigazda) ezt követően minél hamarabb, lehetőleg 3 napon belül, készít egy összefoglalót, amelyben összegyűjti a beérkezett linkeket. Ezt egy külön írásban a saját blogján megjelenteti.

Ki vehet részt?
Alapvetően személyes (egy-, vagy több személy által írt) blogok. Elsősorban gasztronómiai témájúak, de ha egyéb, más témában íródó blogoknak is van kedvük néha főzni egy kicsit, és becsatlakozni, ők is nagyon welcome. Szerintem részt vehet gasztronómiai témájú honlap (nem blog) tulajdonosa is, amennyiben az valós magánszemély, és a receptet személyes kontextusban írja (tehát nemcsak egyszerűen recepteket gyűjt össze, hanem van hozzá mondanivalója is). Ha valakinek nincs sem blogja, sem honlapja, de az adott témára van egy szuper receptje, ötlete, amelyet szívesen megoszt, szerintem az is beküldheti, ez esetben a terjedelmet valamilyen módon limitálni kell. (pl. max. 5 sor)
Nem vehet részt: fizetett, kereskedelmi célú blog/honlap, cégek.
A mindenkori házigazdának saját döntési hatásköre, hogy bármilyen gyanús, reklám-szagú résztvevő írását ne jelentesse meg az összefoglalóban.

Egyéb
Fent leírtak csak javaslat. Semmi nem kőbe vésett, mindent lehet változtatni, vagy másképp csinálni. Az aktuális házigazda bármikor saját kedve, ill. a tapasztalatok alapján változtathat a szabályokon, és tehet kivételt.


Amennyiben pedig nincs hatalmas tiltakozás és ellenkezés, akkor felvállalnám az első alkalom házigazdaságát, és a napokban meghirdetném az első témát.

Címkék:


 

 

31 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Benne vagyok, de még mennyire! Egy húron pendülünk, épp valamelyik nap gondolkodtam én is egy ilyen játékon, de kicsit más formában. Egyelőre elteszem a virtuális spájzba az ötletet és helyette kíváncsian várom az első témát!

12:30 de.  
Blogger anna szerint...

fuu, de kiraly
alig varom
a vizsgaidoszakot tuti fellenditi majd, ha tanulas kozben kajakon [is] jar az agyam

hajraaaa

7:41 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Kiváló :). Ha lehetne, mondanék egy kiegészítő javaslatot: kéne csinálni neki egy olyan (nyilván egyelőre jóval egyszerűbb) honlapot, mint az IMBB-nek, valamelyik blogszolgáltatónál.

9:26 de.  
Blogger kbs szerint...

igen igen :)

9:37 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Csak könyörgöm, ne MGVTR legyen a rövidítése :)).

9:52 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

kíváncsi vagyok nagyon!

11:11 de.  
Blogger Lila Füge szerint...

dob fel a témát, alig várom! természetesen támogatom, részt veszek és imádom előre is...

11:36 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Igen! Nagyon tetszik az ötlet, alig várom!

11:56 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Izgalmas ötlet. Várom.

12:03 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Remek ötlet! Valahogy már benne volt a levegőben, hogy nálunk is kellene... Ki más vállalhatná ezt fel, mint te, Zsófi:)))
Nemiske: szép, de tudsz valakit, aki megvalósítja??
Én is rég gondolkoztam már egy dolgon és akinek említettem, hasznosnak találta:
jó lenne a magyar gasztroblogoknak (MGB, ez milyen??) egy fórum, egy közös platform, ahova tömörülni lehetne - ott pont az ilyen ügyeket lehetne megbeszélni, receptek nélkül és nem kellene minden oldalra bemenni, jött-e reakció. Pl. az index-en. Az oldal ettől függetlenül is jó ötlet, de az karbantartást igényel.
Ezt nem itt kellene előadni, de épp kapóra jött, bocs!

1:51 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Mamma, egy sima blogsablonnal szerintem akár öt percbe is beletelhet :). Csicsázni meg lehet később is :).

2:40 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

De egyébként szívesen vállalom, ha valaki besegít.

2:43 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Szent igaz! Elindítani = 5 perc. Karbantartás a több idő. Te honlapot írtál (blogszolgáltatónál), nem blogot, ezért írtam. Az meg azért nem 5 perc... A HONLAP műfaj lenne a tökéletes, de lehetne bloggal is inditani.
No, pont az ilyen fejtegetésekre gondoltam a fórumot!

2:58 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

leng a kezem, jelent kezem!

3:03 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Kommentben is lehet fejtegetni. Pro forma blog, de gyakorlatilag azért csak egy honlap lenne, közleményekkel, a magyar bloggerek linkjeivel, az események gyűjtőhelyeivel, stb. Többen megkaphatnák a jelszót, azért ez akkora nagy karbantartást nem igényel, főleg, ha az elején havi egy eseményre rendezkedünk be.

3:09 du.  
Blogger Zsófi szerint...

Jó ötlet, én is benne vagyok :)

3:25 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Hmm. Nem rossz.
Szolgáltató? Freeblogon vannak a legtöbben.
Nézzük meg, mit szólnak a többiek.

3:31 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Én is, én is :)

4:13 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Ó remek, a reakciókat igennek veszem, hamarosan jön a téma.

7:31 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Hűha, milyen nagy a lelkesedés, ez egy szuper ötlet, nagyon várom az eredményt, hajrá!! :)

9:15 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

lecgo!

10:25 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

énisénis :))
meg is éheztem, és fantáziám is beindult azokban a témákban, amiket felvetettél példaként. és éhes vagyok :-))

10:13 du.  
Blogger merci szerint...

Chili, jövök én is!

Goddess, én segítek megcsinálni, de nem vagyok nagy html szerkesztő és csak itt a bloggeren vagyok ismerős. De lelkes vagyok! (:

11:01 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Remek!:-)

1:38 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Remek!:-)

1:45 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

főzésben most annyira nem pörgök, de természetesen honlapban segítek, hát nanáhogy, nemiske a megmondhatója, meg mások, hogy imádok ilyet csinálni. ingyen fórummotor is akad, lehet egyénire is szabni...

4:21 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

most látom, hogy szereplek a linkgyűjteményedben, majd átírnál? visszaköltöztem a freeblogra.

4:23 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Nagyon kíváncsi vagyok :)

7:39 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

Benne vagyok:) - sőt érdekes lehet ugyanannak az ételnek több változatát elkészíteni, például aki mediterrán, magyaros stílusban főz, esetleg diétásan, vegásan:) (én szinte biztosan alakítok rajta:P)

8:43 du.  
Blogger Unknown szerint...

Én is, én is akarom, van még ez most is, lemaradtam.. ugye még nem teljesen? hol lehet bekerülni a csapatba?

11:41 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

zuzu, nézd meg a gasztro.blog.hu gyújtőoldalt, ott VKF címen mindig megtalálod az aktuális kiírást és házigazdát! szeretettel várunk!

1:30 de.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal