hétfő, július 17, 2006

Prevenciós ribizlis süti

Van egy rendkívül komoly gondom. Ezekkel a csodálatos nyári gyümölcsökkel kicsit túl sok zseniális süteményt és desszertet lehet készíteni. Határozottan probléma. Igen, igen, olyan finomak már magukban is, gyakorlatilag nem kellene velük semmit csinálni, pláne nem kiegészíteni őket némi tésztával. De hát…egyszerűen lehetetlenség ellenállni a kísértésnek, hogy történjen velük valami édes, krémes…Meg hát persze, nagyon hamar elkezdenek romlani, így nincs más választása az embernek, ugye. Vegyük például itt ezt a ribizlit. Egyértelmű, hogy nem volt más opció, minthogy ribizlis süti legyen belőle. Eredetileg ezt a gyönyörűséget terveztem kipróbálni (pardon, dehogy terveztem, természetesen csak preventív intézkedés volt, hogy nehogy megrohadjon szegény ribizli..) aztán mégsem az lett a vége. Az omlós tészta arányokat tőlük vettem, picit módosítva (darált mandula és citromhéj hozzáadása), a tölteléket viszont már nem sütöttem, hanem kikevertem egy sima mascarpone-es krémet, megtöltöttem, és ráhalmoztam a sok-sok ribizligyöngyöt.

Recept

Hozzávalók (4-6 szelet)

18dkg liszt
4dkg darált mandula
11dkg hideg vaj, kockákra vágva
1 tojássárgája
fél citrom reszelt héja
csipet só

Töltelék:
25 dkg mascarpone (szobahőmérsékleten)
1,5 dl tejszín, habbá verve
kb. 6-8 dkg porcukor
1ek citromlé
fél citrom reszelt héja
1tk vaníliakivonat
tetejére: bogyós gyümölcsök ízlés és szezon szerint

Az omlós tésztához összemorzsolom a vajat a liszttel, sóval és mandulával, majd hozzáadom a tojássárgát és reszelt citromhéjat. Összegyúrom, bucit formázok belőle, majd fóliába csomagolva 1 órát pihentetem a hűtőben. A sütőt előmelegítem 180C-ra.
Kinyújtom a tésztát és egy kivajazott, sütőpapírral bélelt cakkos szélű pie formába nyomkodom (vagy négy kicsibe). Kibélelem alufóliával, babot (vagy speciális kerámia sütőbabot) teszek bele, 12 percig sütöm. Ekkor leveszem róla a súlyt, majd további 15 perc alatt készre sütöm. Kihűtöm. A töltelékhez összeforgatom a mascarpone-t, a habot, porcukrot, citromhéjat, levet és vaníliakivonatot. Megtöltöm a tésztát, a tetejére halmozom a gyümölcsöket.

Címkék:


 

 

10 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Jajj ne!!! Újabb sütike, muszáj lesz kipróbálnom!!! :)) hoad

5:05 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

na végre! Hülyét kaptam már a sok sültribizli-ötlettől: minek a ribizlit a sütőbe tenni?

u.i. szavazzatok ám goldenblogilag!

5:41 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

fu, feher szinu ribizli, legfinomabb,
en ellenallok a sutesnek, mert eletveszelyes, ahogy irod:) foleg, mert a telre kell raktarozzam a felszedheto extra kaloriak lehetoseget, amikor nincs mas valasztas:)
en amugy ezert a sima joghurttal leontos vagy a sima mascarponeval leontos verziokat preferalom, ha mar unom magaban a gyumolcsot

ui: nem kerdes, h szavaztunk:)

10:22 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

naná, hogy szavaz(t)unk!:)

11:03 de.  
Anonymous Névtelen szerint...

már csak azt kell megtudnunk, kire :-DD

4:01 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

szavazat aktiválva! Sok sikert! Üdv: Bora

9:38 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

megcsináltam, elfogyott egy szemig, de mégis egy kudarc volt: a tészta atomjaira esett, a krém szétfolyt és valaki azt mondta, olyan jó karácsonyi íze van :-))az utóbbi oka kevésbé érdekel, de az első kettőé igen. hilfe! :-)
Helga

9:32 du.  
Blogger chili&vanilia szerint...

Helga,
a karácsonyt nem értem:)
hát,tésztára az ötletem: nem elég hideg vaj, ill. az 1 óra pihentetés elmaradt, mindkettő kulcsfontosságú.Krém: mascarponának, habnak is azonos hőmérsékletűnek kell lennie+ csak akkor betölteni, amikor a tészta teljesen kihűlt

11:07 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

köszönöm! legközelebb nem kapkodok és biztosan tökéletes lesz az állaga. mert az íze tényleg hibátlan!
Helga

11:07 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

még több finom süti....imádjuk a ribizkét

1:07 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal