szombat, július 08, 2006

Morzsás cseresznyés crostata

Maradék, már nagyon felhasználásra váró cseresznye sorsa lett ez. A crostata olasz eredetű, eredetileg leginkább a dzsemmel töltött rácsos sütit hívják így. (Olasz gasztroblogolótól angolul írás a témában itt). Egyébként általában valamilyen gyümölccsel töltött omlós tésztát jelent, amelyet úgy készítenek, hogy a kinyújtott tésztakorong szélét ráhajtják a töltelékre. Így igazán praktikus, mivel nem kell méricskélni, tortaformába nyomkodni, hanem csak úgy egyszerűen kinyújtani, sütőlapra tenni, szélét benyomkodni, kész. Gyakorlatilag bármilyen idénygyümölccsel készíthető, és persze a végén lehet cifrázni vaníliafagyival, tejszínnel, stb. Én még rátettem most egy lapáttal, mivel még morzsát is szórtam rá, a fahéjas, mandulás cucc igen sokat dobott a végeredményen. Ha a cseresznyét maggal együtt használjuk a sütéshez, az nagyon jó, egyrészt, mivel intenzívebb íze lesz, másrészt mivel így nem ereszt levet a gyümölcs (=baromi lusta voltam és ezért nem magoztam ki. VIP vendégeknek azért kimagoznám –akkor pedig az aljára szórnék zsemlemorzsát, vagy kekszet)

Cseresznyéztem egy kicsit a külföldi kollégák cseresznyés receptjeiből, lehet szemezgetni (angolul):

Cseresznyés kenyérfelfújt

Lisztmentes cseresznyés-mogyorós torta
Cseresznyefagyi
Mandulás csőben sült cseresznye
Klasszikus francia cseresznye clafouti
Cseresznyés süti
Cseresznye-lassi (magyarul)


Recept:

Hozzávalók (4 személy)

12dkg liszt
3dkg darált mandula
10dkg hideg vaj, kockázva
2-3ek porcukor
csipet só
4-5ek jéghideg víz
40dkg cseresznye

Morzsa:
5dkg liszt
5dkg hideg vaj, kockázva
egy marék mandula, durvára vágva
5dkg barnacukor
1kk fahéj

Előkészítem a tésztát: összekeverem a lisztet, cukrot, sót és összemorzsolom a jéghideg vajjal. Annyi jeges vizet adok hozzá, hogy gyúrható tésztát kapjak. ( Robotgéppel még egyszerűbb).
Kis cipóra formázom, fóliába teszem és 1 órára a hűtőbe rakom.
Előmelegítem a sütőt 180C-ra. Amíg bemelegszik, elkészítem a morzsát: összemorzsolom a vajat, lisztet, durvára vágott mandulát, barnacukrot és a fahéjt. Lisztezett nyújtódeszkán kb.22cm átmérőjű kört nyújtok a tésztából (vagy négy kicsit). Egy sütőpapírral bélelt sütőlapra teszem (vagy szilikonlapra), közepére teszem a cseresznyét. Körben a tészta szélét szépen ráhajtom a cseresznyére. Rászórom a morzsát. 20 perc alatt aranyszínű, ropogósra sütöm.

A kiinduló recept ez volt.



Címkék:


 

 

5 hozzászólás:

Blogger Unknown szerint...

sajnos az oldalon található "cseresznyés süti" link receptjében túlnyomó részt meggyet használnak, ezért inkább meggyes sütinek kellene nevezni, mert így megtévesztő.

8:42 de.  
Blogger Unknown szerint...

helyesbítek, a cseresznyés süti link üres, az előbbi megjegyzés a cseresznye clafoutira értendő.

8:46 de.  
Blogger Unknown szerint...

a crostata recept alján megadott kiinduló recept linknél egy napastyle nevű oldal jön elő...
azért is sütök ma valami cseresznyés finomságot!

8:56 de.  
Blogger chili&vanilia szerint...

kedves art, előfordul, hogy a linkek tartalmában változás áll be,ezt sajnos nem tudom figyelemmel kísérni. viszont a belinkelt cseresznyés receptekbe belenéztem, azok működnek, és nem meggyet, hanem cseresznyét használnak.

7:37 du.  
Blogger Dulmina szerint...

Köszönöm a receptet; némi átalakítással elkészítettem, és nagyon finom lett!
http://dulmina.blogspot.com/2009/06/cseresznyes-dios-morzsasuti.html

11:09 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal