csütörtök, március 30, 2006

Sült paprikás hummusz mártogatni

A hummusz közel-keleti étel, amely a térség minden országában jellemző és népszerű. Alapvetően ez egy csicseriborsópüré, kikeverve olívaolajjal, citromlével, fokhagymával és tahini-vel, ami egy szezámpaszta. Ez utóbbi kapható otthon az ilyesmit áruló üzletekben (Lehel alja, Ázsia, stb.). A tahini egyébként isteni joghurttal és fokhagymával keverve bármilyen saláta önteteként. Nekem nincs türelmem megfőzni az igazi csicseriborsót, úgyhogy konzervből szoktam csinálni a hummuszt és azért így is nagyon finom .A hagyományos „natúr” hummuszt lehet mindenféle további ízesítéssel variálni, ezt azt amazt tenni hozzá, most például egy sült paprikát kevertem hozzá, ami gyakori elkészítési mód. Recept pl. itt. Én legjobban zöldségmártogatóként szeretem, csinálok mellé még padlizsánkrémet, esetleg guacamole-t, nagy halom zöldség, pita, egyebek, mindig sikere van. De lehet szendvicsre kenni, falafel-hez adni, vagy sültek mellé.

Recept:

Hozzávalók (2-4 személyre):

1 doboz csicseriborsó (lecsepegtetve)
2 tk tahini
egy fél nagy citrom leve
1 sült kaliforniai paprika, hámozva, szeletelve
2 fokhagyma gerezd
2 tk joghurt
2 ek olívaolaj
1 kk őrölt kömény
só, bors

Az összes hozzávalót az aprítógépbe dobom és simára pürésítem. Ha túl tömörnek tűnik, picit öntök hozzá a csicseriborsó levéből. (Vagy ízlés szerint mehet még bele olívaolaj, vagy joghurt lágyítani). Tálkába öntöm, a tetejét meglocsolom olívaolajjal, megszórom pirospaprikával. Zöldségekkel, pitával tálalom. Előző nap is elkészíthető.

Címkék:


 

 

1 hozzászólás:

Blogger Hajtipajti szerint...

nyami..

10:07 de.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal