hétfő, március 27, 2006

Elő-tavaszi sült burgonyás saláta

Na akkor mai nappal úgy döntöttem, hogy itt Brüsszelben is betört a tavasz. (Kivéve a mai negyedórás igen érdekes jégesőt.) Ha meg tavasz, akkor most már tényleg jöhetnek a saláták. Félreértés ne essék, imádom őket mindenféle formában, de télen szerintem annyira de annyira nem kívánja a szervezet, legalábbis az enyém, hogy a zöldségeket sokkal inkább más formában vagyok hajlandó elkészíteni és megenni. Na de, tavasz, nyár..jöhet minden frissen, nyersen. De azért egy kis átmeneti időszakot biztosítani kell, ugye....nehogy hirtelen sokkot kapjon má az a szervezet..szóval olyan salátát kreáltam magamnak, amiben azért van némi anyag is: héjában, jó sok fokhagymával és kakukkfűvel sütöttem meg apró szemű kifliburgonyát és azt kevertem a salátához. Az öntethez a sült fokhagymákat kinyomkodtam és összepürésítettem olívaolajjal, balzsamecettel és pici mustárral, ez az isteni emulzió vonta be a saláta összetevőit. A tetejére pedig egy 4 perces lágytojás került, olyan folyósan, gusztán. Jóó..

Recept

Hozzávalók (2 személyre)
a mennyiségek persze teljesen ízlés- és étvágyfüggőek

1 zacskó vegyes salátalevél (rukkola, galambbegy, fodros, stb)
vagy tetszőlegesen az éppen kapható, vagy kedvelt fajták keveréke
25 dkg kifliburgonya, falatnyi darabokra vágva (vagy más aprószemű, nem szétfővő krumpli)
15 fokhagymagerezd
a sütéshez olívaolaj, friss kakukkfű, só, bors
1 doboz (25dkg) koktélparadicsom (vagy kockázott sima)
6 ek olívaolaj
3 ek balzsamecet
1 kk mustár
só, bors
parmezánforgács
fejenként egy (vagy több) lágytojás

A sütőt előmelegítem 220C-ra (gáz 7)
A burgonyát falatnyi darabokra (vagy félbe, ha apró) vágom és megmosom, megszárítom. A héját rajta hagyom. Egy uzsonnázó- vagy fagyasztózacskóba teszem. Meglocsolom olívaolajjal, megszórom sóval, frissen őrölt borssal és a zacskóban jól összerázom, hogy mindenhol egyenletesen érje. Beleszórom egy alufóliával bélelt tepsibe. Rámorzsolok némi friss kakukkfüvet (vagy rozmaringot) és elterítem rajta a fokhagymagerezdeket is. 30-35 perc alatt pirosra sütöm. Amikor kész, a fokhagymagerezdeket megszabadítom a héjuktól, 5-6 gerezdet az olívaolajjal, a balzsamecettel, pici mustárral, sóval, borssal az aprítógépbe dobok és simára turmixolom (vagy egyszerűen villával összenyomkodom és kikeverem). Ez az öntet. 4 perces lágytojást főzök. Összeállítom a salátát: egy tálban összeforgatom a salátaleveleket, a koktélparadicsomot, a héjában sült krumplit, a sült fokhagymagerezdeket. Meglocsolom a sült fokhagymás öntettel. Megszórom a parmezánforgácsokkal, végül a tetejére helyezem a lágytojást.

Címkék: ,


 

 

3 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

mi a neve a kifliburgonyának franciául? nincs sajnos magyar-francia szótáram, csak német-francia és németül sem tudom :-)

apropó kifli, arra nincs valami szuper ötleted?, nekem itt annyira hiányzik. egyszer próbáltam egy receptet, de szerintem bukta íze volt... és így bukta volt az egész :-)
köszi!
Helga

10:06 de.  
Blogger Unknown szerint...

Remek dolgokat találtam szeretem az ujdonságokat kipróbálni, pedig nem vagyok kezdő főzés terén de csak gratula , ki is próbáltam már pár kaját ,nem sült el rosszul.

Köszi

2:14 du.  
Anonymous Eugenia szerint...

Csodas ez az oldal, minden itt toltott percem ajandek onmagamnak! Imadom ujra es ujra mas es mas izeket felfedezni, es uj dolgokat tanulni, telen en sem vagyok a hideg salatak hive, de egy jo kis meleg lagytojassal, fott krumplival vagy egyebekkel tokeletel kombinacio
Csak gratulalni tudok !
Tovabbi sikert

8:42 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal