kedd, január 12, 2010

Édeskömény&cikória saláta mandarinnal.

Pardon, drága, drága Olvasók, hogy enyhén szólva kissé megkésve kívánok nagyon Boldog Új Évet! Jelentem, élek, főzök, eszem, csak tartottam egy kisebb szünetet, amiből kicsit nyögvenyelősen tértem vissza. A mákos baklavát pedig ezennel eltüntettem, tudom, rém unalmas volt már szembetalálkozni vele. Listák hada sorakozik a főznivaló ötleteimmel, tennivalóimmal, élményeimmel, remélem, lassan (gyorsan) mindhez hozzájutok. Nagyon szépen köszönöm a sok e-mailt és elnézést ha nem postafordultával válaszoltam. Ó, a türelemért is hálás vagyok.

Bemelegítésnek kezdenék egy light-os, de annál izgalmasabb salátával. Az elmúlt hetekben megszámlálhatatlan alkalommal készítettem, mégsem unom még. Anyukám találta valamilyen német női magazinban, de nekem már csak elmesélte, hogy szimpatizál vele. Majd megrendelte. A végleges/aktuális változatom már sok minden csiribirit tartalmaz, néhány csepp csoda-mandarinolajtól, a fekete olajbogyóig és a kumquatig. Mind az édesköményt (390Ft/fej) mind a cikóriát (690Ft/4 fej) a Culinarisban vettem. Frissítő, télies, tele ízekkel.

Édeskömény&cikória saláta mandarinnal
Hozzávalók (2-4 adag)

1 fej édesköménygumó, vékonyra gyalulva
2 fej cikória, felcsíkozva
Öntet:
2 ek jófajta fehérborecet (esetleg fehér balzsamecet)
Csipet só, bors
Fél kk magos mustár
1tk méz
Egy mandarin reszelt héja és leve
Fél citrom és fél narancs leve
Kb. 6 ek jóminőségű olívaolaj (vagy pl. mandarinolaj)
2 mandarin kifilézve
opcionális: néhány szem kumquat, fekete olajbogyó, durvára vágott pisztácia


Először elkészítjük a salátaöntetet: 2 evőkanál jó minőségű borecethez (vagy fehér balzsamecethez) adunk egy csipet sót, egy teáskanál mézet és fél kávéskanál magos mustárt, kikeverjük. Hozzáadjuk egy mandarin reszelt héját és levét, valamint fél-fél citrom és narancs levét. Egyenletesen 6 evőkanál jófajta olívaolajat csorgatunk hozzá és addig keverjük, amíg homogén, fényes öntetet kapunk. Mandolinon (vagy négyoldalú reszelőn) egészen vékonyra gyalulunk egy nagy fej édeskömény gumót. Vékonyra szeletelünk két fej cikóriát. A zöldségeket az öntetbe forgatjuk. A tetejére kifilézett mandaringerezdeket, esetleg néhány szem fekete olajbogyót és durvára vágott pisztáciát szórunk. Sajnos nem ajánlatos előre elkészíteni, mert nagyon hamar összeesik.

Címkék: , ,


 

 

7 hozzászólás:

Anonymous Névtelen szerint...

Már nagyon vártam a jelentkezésedet! Örülök, hogy újra itt vagy! A salátát mindenképp ki fogom próbálni, ínycsiklandozóan néz ki!

10:52 de.  
Blogger ehran szerint...

Velkám bekk, ahogy a művelt spanyol mondja. :)
Épp salátás kedvemben vagyok az utóbbi időben, szóval tökéletes a visszatérés.

1:16 du.  
Blogger Unknown szerint...

Háát, nem is tudom megbocsátjuk e... az eltűnésedet...
tudtad, valami ütős kell a visszatéréshez

Hiányoltunk.

8:24 de.  
Blogger Nyárikonyha szerint...

majdnem ez volt a köret a libamájterrine-hez! tegnap én is édesköményeztem: 249/db Kaisers.Jó zöldségesnek lenni, nem rossz a marzs.

3:51 du.  
Blogger mágika szerint...

Szia, egy blog olvasómtól kreatív blogger díjat kaptam, olyan embereknek szeretném továbbküldeni akik szebbé teszik a hétköznapjaimat. Mivel Te ilyen ember vagy, így megtisztelnél, ha elfogadnád.

9:39 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

Nagyon szégyenlem, hogy csak most találtam rá erre az oldalra. Nagyon tetszik, egy fájdalmam van: kevés húsos ételt találtam, annál több vegát. Remélem, bővül a repertoár.

6:39 du.  
Anonymous Névtelen szerint...

A mandarint szívesen leenném a tetejéről. :)

8:16 du.  

Neked is van véleményed?

<< Főoldal