Sorozatomban, illetve a #Gasztrocsajok című, frissen megjelent magazinomban olyan, inspiráló nőket mutatok be az egész világról és itthonról, akik a gasztronómiában, vagy annak valamilyen kapcsolódó területén találták meg a saját útjukat és sikerüket. Célom, hogy ihletet és jó példákat hozzak, valamint megmutassam: érdemes a saját, önazonos utunkat járni, akkor is, ha az esetleg elsőre rögösnek tűnik. Zalai Ágnes a NoSalty, piacvezető receptoldal vezérigazgatója, fogadjátok szeretettel a vele készült villáminterjút. (Szöveg: Nábelek Zsófi)
Zalai
Ágnes, a NoSalty vezérigazgatója a technológia és az online marketing felől
érkezett a gasztronómiába. A számok és az internetes tőzsdei kereskedés világa
elsőre távolinak hangzik a főzéstől, de ez kellett ahhoz, hogy hobbiból a
NoSalty piacvezető receptoldallá nőjje ki magát.
Mi volt az idáig vezető utad három
legfontosabb mérföldköve?
Az első
Commodore 16-om, akkor lettem szerelmes a technológiába. A második, amikor
1993-ban a CEU könyvtárában megismerkedtem az internettel. A következő állomás a Rajk László
Szakkollégium volt, ahol közgázosként nagyon sok érdekes emberrel és témával
kerültem kapcsolatba.
Az első komoly projekt, ami a mai
karrieredhez vezetett?
Első
komoly munkahelyem a Concorde Értékpapír Zrt. volt, ahol az akkor induló
internetes tőzsdei kereskedési szolgáltatáson, a Concorde Direct-en kezdtem el
dolgozni.
Mire vagy a legbüszkébb a szakmai
pályádból?
A
NoSalty-ra! 2009-ben a NoSalty egyik tulajdonosa, alapítója keresett meg azzal,
hogy kezdjünk el együtt dolgozni azon, hogy lehet hobbiból gyárat építeni. Sikerült
piacvezetővé válni, és büszkék vagyunk arra, hogy a mai napig a minőségre és a folyamatos
innovációra fókuszálunk.
Mi az a tulajdonság, ami elengedhetetlen
a szakterületeden?
Ahhoz,
hogy valaki igazán jó legyen az online világban nem elég, hogy tudjon számolni,
de kreatívnak és a technológiában is járatosnak kell lennie. Ma már ez egy
olyan terület, ahol minden nap végtelen mennyiségű információt kell
feldolgozni, a legfontosabb, hogy maradjunk fókuszban és tudjuk a feladatokat priorizálni.
Min múlik egy gasztronómiai vállalkozás
sikere? Mi a legnagyobb tévhit a gasztronómiával kapcsolatos szakmákról?
Rengeteg
vállalkozás túlzott elvárásokkal indul, az ötlet önmagában kevés, kell még
hozzá a kitartás is. Sok gasztrovállalkozásnál problémát jelent, hogy
hirtelen felkapottá válnak a helyek, és a rövid távú sikerek felülírják a
hosszabb távú célokat, ami sok esetben azzal jár, hogy a kezdeti minőség
megkopik.
Mi az az ügy/probléma a területeden, ami
jelenleg a legjobban foglalkoztat, és hogyan változtatnál rajta?
A NoSalty
abban unikális a TOP20 legnézettebb magyar weboldal között, hogy nem csak
teljesen független magyar cég, hanem önállóan is értékesítjük a
médiafelületeinket. Ma már egyre több élelmiszeripari és FMCG szereplő hirdet
az interneten, így nálunk is, de a mobilhirdetések még nem elterjedtek, annak
ellenére, hogy hozzánk a látogatónk 45%-a mobiltelefonon keresztül érkezik.
Tartalomfejlesztés
terén a videós tartalomgyártás került a fókuszba, saját üzletágat alakítottunk
ki gasztro és egészséggel kapcsolatos videók készítésére.
Mit tanácsolsz azoknak, akik a
gasztronómia üzleti oldalával szeretnének foglalkozni?
Akkor
érdemes elindulni, ha egy tényleg egyedi, eddig nem látott ötletük van, vagy
pedig jobb szolgáltatást tudnak nyújtani egy már létező területen. És a
legfontosabb, hogy ne hirtelen start-up sikerben gondolkodjanak!
Mi lenne a foglalkozásod, ha nem az, amit
most űzöl?
Anno szociológusnak
készültem, de ma már inkább egy technológiai iparágban tudnám elképzelni magam.
Legemlékezetesebb étel, amit a munkád
során kóstoltál?
A
kolléganőm, Nemes Nóra (a Dacota blog szerzője) receptje, egy káposztás
nokedli, amit Kárai Dávid (íz HUSZÁR) készített el nekem az irodában.
Kedvenc budapesti éttermeid?
Egyértelmű kedvencem a Sáo, ha csúcsgasztronómia, akkor a Baraka
Étterem.
Az Ágnessel készült interjú, valamint számos más, gasztronómiával foglalkozó nő története, tapasztalatai és tanácsai is olvashatóak a #gasztrocsajok magazinomban, amely már kapható az újságárusoknál.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.